11 Nights At ‘Pardon, To Tu’

Rob Mazurek Pulsar Quartet [US]
[Rob Mazurek / Angelica Sanchez / Matthew Lux / John Herndon]
Nd. 09.11.2014, g. 20:30 || 45 PLN
“If the name Pulsar Quartet sounds futuristic, welcome to the world of Rob Mazurek.”
W ramach listopadowego cyklu “11 Nights At Pardon, To Tu” wystąpi jeden z najbardziej fascynujących improwizatorów swego czasu – trebacz, kornecista, kompozytor Rob Mazurek
Należy do najaktywniejszych jazzmanów sceny chicagowskiej – zakorzeniony w tradycji hard bopu. Jako założyciel kolektywu Chicago Underground i zespołu Isotope 217, zredefiniował na nowo granice gatunków muzycznych. 
||| • Rob Mazurek Pulsar Quartet [Mazurek / Sanchez / Lux / Herndon] 

||| • Niedziela, 09.11.2014, g. 20:30

||| • Bilety: 45 PLN

|| • Bilety można nabyć online (www.pardontotu.pl) / przy barze / ‘na bramce’ / w Empikach / Saturnach / Media Marktach

| • Rob Mazurek – kornet
| • Angelica Sanchez – piano
| • Matthew Lux – bas
| • John Herndon – perkusja


||| • Rob Mazurek 
urodzony w 1965 r. w New Jersey, muzyką zajmował się już od najmłodszych lat. Zaczynał od gry na kornecie w szkolnym zespole. Zafascynowany muzyką Ornetta Colemana, Art Ensemble of Chicago, Henry Threadgilla, w 1996 roku utworzył Chicago Underground, popołudniowe warsztaty muzyczne w chicagowskim klubie The Green Mill. 
Jedną z pierwszych osób, którą zaprosił do współpracy był gitarzysta Jeff Parker. Cotygodniowe jam sessions w krótkim czasie uformowały stałą grupę bywalców, wśród nich kontrabasistę Noela Kupersmitha i perkusistę Chada Taylora. Skład, uzupełniony przez puzonistkę Sarę Smith, pod nazwą Chicago Underground Orchestra, nagrał w 1998 roku pierwszą płytę Playground, która ukazała się w wytwórni Delmark Records, wspierającej artystów związanych z AACM. 
Ten projekt automatycznie połączył grupę Mazurka z bogatą tradycją Chicagowskiego jazzu.W ramach kolektywu Chicago Underground Orchestra, Mazurek występował i nagrywał w różnych konfiguracjach, m.in. w duecie z Taylorem, w trio z Kupersmithem i w kwartecie z Parkerem. 
W kolejnych latach współpracował m.in. z Tortoise, Stereolab i Samem Prekopem. W 1997 założył Izotop 217, którego muzyka łączy w sobie elementy jazzu, funku, hip-hopu i elektroniki. Pod koniec lat 90tych, zainspirowany muzyką Mortona Feldmana, Mazurek rozpoczął pracę nad tworzoną komputerowo muzyka konkretną do projektu Orton Socket.
Przeprowadził się do Sao Paulo w Brazylii, gdzie nagrywa i koncertuje z Sao Paulo Underground. Powołał też rodzaj muzycznego, gwiazdorskiego kolektywu The Exploding Star Orchestra. – łącząc kilka pokoleń chicagowskich muzyków. Band koncertował z Billem Dixonem i Fredem Andersonem.
“Pulsar Quartet wydaje się na ich tle najbliższy głównemu nurtowi jazzu, choć w przypadku Mazurka to ryzykowne stwierdzenie. Muzyk to niespokojny, poszukujący nowych brzmień. Dlatego też sięgnął po kornet o cieplejszym brzmieniu niż trąbka i bardziej wymagający, jeśli chce się z niego wydobyć ekspresyjne i oryginalne dźwięki.” – Grzegorz Dusza (Audio)
Jedną z najświeższych pozycji w katalogu Roba Mazurka jest płyta nagrana w kwartecie pod nazwą Rob Mazurek Pulsar Quartet –„Stellar Pulsations” (Delmark, 2012). 
Wywiad:
Recenzje:

Comments are closed.