Warszawska Jesień Klubowo: Peter Evans & Sam Pluta | Krzysztof Cybulski

Event details

  • Saturday | 17.09.2022
  • 22:30
  • Aleja Armii Ludowej 14, 00-637 Warszawa
  • 513191641

Z radością ogłaszamy, że po raz trzeci będziemy częścią prestiżowego Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” – największego w Polsce festiwalu o randze międzynarodowej, poświęconego muzyce współczesnej, organizowanego przez Związek Kompozytorów Polskich.

Na pierwszym z dwóch wieczorów, który odbędzie się w sobotę, 17.09.2022 w Pardon, To Tu wystąpi znany naszej publiczności wyjątkowy, amerykański trębacz Peter Evans, wraz z Samem Plutą oraz muzyk i artysta dźwiękowy Krzysztof Cybulski. Zapraszamy bardzo serdecznie!

PS.: Drugi wieczór odbędzie się we czwartek, 22.09.2022

 

▶ Data: Sobota, 17.09.2022

▶ Wejście na koncert: 19:00

▶ Rozpoczęcie koncertu: 22:30

▶ Bilety: Wstęp Wolny

▶ Adres: Aleja Armii Ludowej 14; 00-637 Warszawa

▶ Liczba miejsc siedzących (i tylko na naszej antresoli) jest ograniczona. Prosimy osoby, które są zainteresowane miejscem siedzącym o odpowiednio wcześniejsze dotarcie na koncert (od 19:00).

 

Peter Evans – trąbka
Sam Pluta – live electronics

Krzysztof Cybulski – autorskie obiekty dźwiękowe

 

▶ Peter Evans & Sam Pluta

Sam Pluta (live electronics) i Peter Evans (trąbka) pracują razem od ponad dziesięciu lat. Od 2013 regularnie co roku udają się w trasę koncertową. Komponują dla siebie – na duo trąbki i live electronics – ponadto każdy z nich pisze muzykę dla dużych zespołów (Wet Ink, The International Contemporary Ensemble, Evan Parker’s Electro-Acoustic Ensemble, Rocket Science czy Peter Evans Ensemble) i bierze udział w jej wykonaniach. Komponowali także na zamówienie National Harlem Jazz Museum. Duo nagrało trzy albumy: w 2010 sum and difference, w 2014 Event Horizon, a w 2019 Two Live Sets.

W muzyce, którą komponują dla siebie, improwizacja ma łączyć nieodkryte przestrzenie dźwiękowe tradycyjnego instrumentu akustycznego, tj. trąbki Evansa, z odpowiednio dostosowanym, indywidualnym i wysoce elastycznym softwarem Pluty. Momentami ich instrumenty łączą się w soniczną jedność i wtedy głosy są nierozróżnialne. Innym razem wdają się w burzliwy, żywiołowy kontrapunkt.

▶ Krzysztof Cybulski

muzyk i artysta dźwiękowy. W swoich pracach łączy rozwiązania analogowe, cyfrowe, akustyczne i mechaniczne, tworzy interaktywne obiekty dźwiękowe oraz instrumenty. Laureat Paszportu „Polityki” 2018 w kategorii kultura cyfrowa (wraz z grupą panGenerator, którą współtworzy od 2010), drugiej nagrody na Guthman Musical Instruments Competition w 2020 oraz honorary mention na festiwalu Ars Electronica w 2017. Doktorant na Wydziale Reżyserii Dźwięku UMFC. Członek Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej oraz STOART-u.

Prowadzi zajęcia na temat interaktywnych obiektów dźwiękowych na podyplomowych studiach Creative Coding (SWPS/School of Form) oraz liczne warsztaty i wykłady z pogranicza sztuki i technologii, m.in. w Georgia Institute of Technology w Stanach Zjednoczonych. Beneficjent stypendium artystycznego miasta stołecznego Warszawy w 2019, stypendium MKiDN w 2017 oraz programu Zamówienia Kompozytorskie w latach 2013 i 2015.

Uczestniczył w takich wydarzeniach jak: Future Innovators Summit/Ars Electronica Festival (Austria, 2018), Athens Digital Art Festival (Grecja, 2018), International Conference of New Interfaces for Musical Expression (Dania, 2017, Wielka Brytania, 2020), Ars Electronica (Austria, 2017), Guthman Musical Instruments Competition (USA, 2014, 2015, 2016 i 2020), Warszawska Jesień (2015, 2016 i 2019), Musica Polonica Nova (2018), Biennale Wro (2015), Ad Libitum (2015), Audio Art (2018), Instalakcje (2015). Współpracował z wieloma artystami, m.in.: Robertem Curgenvenem, Krzysztofem Knittlem, Anną Zaradny, Normanem Leto, Grzechem Piotrowskim, Sławomirem Wojciechowskim. Współtworzy zespoły Lomi Lomi oraz 4way Quartet.

Wybrane utwory/instalacje: ABBBEEEIKKR, sześć wariacji na temat litewskiej pieśni Bek, bare, beki na wiolonczelę, gitarę elektryczną, gitarę basową piccolo, cztery głosy i live electronics (2013), AAS, instalacja dźwiękowa (2015), MORPH na wiolonczelę, klarnet basowy i live electronics (2015), Aaron S, opera (we współpracy ze Sławomirem Wojciechowskim, Pawłem Krzaczkowskim i Normanem Leto, 2016), Suma 4’30, kompozycja muzyczna i partytura graficzna (we współpracy z Michałem Górczyńskim, Robertem Curgenvenem i Pawłem Krzaczkowskim, 2017), AHS, obiekty dźwiękowe (2017), Pneumatofony, instalacja dźwiękowa (2019), Modular Process Music na autorskie obiekty dźwiękowe (2016–22).