Event details
- Thursday | 24.09.2020
- 22:30
- Aleja Armii Ludowej 14, 00-637 Warszawa
Czujemy się wyróżnieni i jest to dla nas ogromny zaszczyt, że już niebawem – po raz pierwszy – będziemy częścią prestiżowego Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” – największego w Polsce i jednego z ważniejszych na świecie festiwali o randze międzynarodowej poświęconego muzyce współczesnej, organizowanego przez Związek Kompozytorów Polskich.
Na drugim z dwóch wieczorów w ramach “Warszawska Jesień Klubowo”, który się odbędzie w czwartek, 24.09.2020 w Pardon, To Tu wystąpią dwaj wybitni polscy kompozytorzy Jacaszek i Piotr Kurek. Zapraszamy bardzo serdecznie!
➳ Czwartek, 24.09.2020 – g. 22:30
➳ Bilety: Wstęp Wolny
➳ Adres: Aleja Armii Ludowej 14; 00-637 Warszawa
Jacaszek – elektronika
Piotr Kurek – elektronika
Uwaga, na tym koncercie nie będzie miejsc siedzących!
Koncerty będą również transmitowane na żywo na kanale: https://www.youtube.com/user/WarsawAutumn
“NAGŁOS”
U Michała Jacaszka: muzyka, której dźwiękowe tworzywo wykorzystuje głosy sawanny z nagrań terenowych, zebranych w rezerwacie Mmabolela w Republice Południowej Afryki. U Piotra Kurka: głównie syntetyczny, ale także naturalny głos ludzki oraz programy komputerowe symulujące pracę mięśni, tkanek i innych partii ludzkiego ciała, biorących udział w emisji głosu. Wszystko służy stworzeniu wirtualnej grupy wokalnej, której towarzyszą także brzmienia instrumentalne. Zaciera się granica pomiędzy tym, co z natury, a tym, co z technologii.
Jacaszek “savannah speaking” (prawykonanie)
Muzyka skomponowana jest na bazie nagrań terenowych zebranych w rezerwacie Mmabolela w Republice Południowej Afryki podczas rezydencji artystycznej „Sonic Mmabolela” w listopadzie 2019.
Piotr Kurek “Let’s Run Around in Circles. I Know We Can” (prawykonanie)
To tytuł nowych kompozycji na wirtualną grupę wokalną i instrumenty. Modalne harmonie, praca mięśni, tkanek i struktur biorących udział w emisji głosu zostały wkalkulowane w ostateczny kształt utworu. Nic tutaj nie jest prawdziwe, ale granica jest trudno uchwytna.
Omówienia koncertów: Jerzy Kornowicz, „Usłysz, czego inni nie słyszą!”. Przewodnik po 63. festiwalu „Warszawska Jesień”
BIOGRAFIE
Jacaszek
Kompozytor i producent muzyki elektroakustycznej, łączącej dźwięki preparowane elektronicznie z żywym instrumentarium. Współpracuje z artystami wizualnymi i wideo, choreografami, fotografami oraz reżyserami filmowymi i teatralnymi. Autor muzyki do filmu, teatru, słuchowisk. Członek Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej. Mieszka w Gdańsku.
Wybrane utwory: riverbed, savannah 1, dusk, savannah 2, whisler,pond 1, pond 2, supercrickets.
Wybrana dyskografia: Lo Fi Stories (Gusstaff, 2004), Mapa (z Miłką Malzahn; Offmusic, 2004), Sequel(Jacaszek&Miłka; Gusstaff, 2005), Kompleta (ze Stefanem Wesołowskim; Ici d’Ailleurs, 2008), Treny (Gussta /Miasmah, 2008), Pentral (Gusstaff, 2009), Glimmer (Ghostly International, 2011), Pieśni (Narodowe Centrum Kultury, 2013), Catalogue Des Arbres (Jacaszek & Kwartludium; Touch, 2014), RIMBAUD (Jacaszek, Budzyński, Trzaska; Gustaff, 2015), Legenda (Jacaszek, Budzyński; Narodowe Centrum Kultury, 2017), Kwiaty (Michał Jacaszek, Hania Malarowska; Ghostly International, Requiem Records, 2017), Bramy Nieba (Vocal Varshe & Jacaszek; Requiem Records, 2018), Stutthof. Apel Cieni (Tomasz Budzyński, Dariusz Budkiewicz, Michał Jacaszek i Rafał Nowak; Muzeum Stutthof w Sztutowie, 2018).
Piotr Kurek
warszawski muzyk i kompozytor, współzałożyciel nieistniejącej już grupy Ślepcy i projektu Piętnastka. Znany jako autor muzyki do licznych spektakli teatralnych (TR Warszawa, Paper Tiger Theatre, Lubelski Teatr Tańca, Narodowy Stary Teatr) a także ze współpracy z muzykami takimi jak Sylvia Monnier (jako Suaves Figures), Hubert Zemler (jako Piętnastka), Francesco de Gallo (jako ABRADA) oraz z nietypowych setów didżejskich (Smutaż). Koncertował na licznych festiwalach w Polsce i za granicą.
W 2019 ukazała się jego płyta Polygome (wydana przez Hands In e Dark). W bieżącym roku został wydany przez Mondoj jego album A Sacrifice Shall Be Made / All The Wicked Scenes zbierający kompozycje stworzone do trzech spektakli zrealizowanych we współpracy z twórcami z Chin: Dwóch Mieczy Grzegorza Jarzyny (koprodukcja TR Warszawa i Shanghai Theatre Academy) oraz dwóch spektakli Tiana Gebinga: Dekalogu zrealizowanego w Starym Teatrze w Krakowie i 500m w Thalia Theater w Hamburgu.
COVID-19
1. W związku z obostrzeniami związanymi z wirusem SARS-COV-2 liczba miejsc wewnątrz klubu podczas koncertu jest ograniczona.
2. Warunkiem uczestnictwa w koncertach wewnątrz klubu jest wypełnienie i podpisanie przed wejściem na wydarzenie oświadczenia o stanie zdrowia oraz pozostawienie swoich danych kontaktowych.
3. Klub “Pardon, To Tu” zapewni odpowiednią ilość oświadczeń, niemniej w miarę możliwości prosimy o wcześniejsze wydrukowanie, wypełnienie i podpisanie oświadczenia dostępnego pod poniższym adresem: http://warszawska-jesien.art.pl/upload/2020/08/oswiadczenie-uczestnika-wydarzenia-i-regulamin.pdf
4. Mając na uwadze konieczność wypełnienia ww. oświadczenia przed wejściem na wydarzenie prosimy o przybycie z wyprzedzeniem, niezbędnym do wypełnienia i złożenia dokumentu. Zalecany czas przybycia – 60 minut przed rozpoczęciem wydarzenia.
5. Uczestnictwo w wydarzeniu oznacza akceptację regulaminu oraz zasad przetwarzania danych osobowych (RODO) przez Organizatora dostępnego pod poniższym adresem: http://warszawska-jesien.art.pl/upload/2020/08/oswiadczenie-uczestnika-wydarzenia-i-regulamin.pdf
6. Prosimy o posiadanie oraz stosowanie własnych środków ochrony w postaci maseczki lub przyłbicy do zasłonięcia nosa i ust
7. Prosimy o dezynfekcję rąk środkami dezynfekcyjnymi dostępnymi przed wejściem na wydarzenie
8. Prosimy o zachowanie dystansu społecznego od innych uczestników wydarzenia oraz do stosowania się do poleceń osób zajmujących się obsługą wydarzeń.
Mimo wszystkich ww. zasad uczestnictwa w koncercie życzymy wszystkim udanego wieczoru. Do zobaczenia!