Rashad Becker & Eli Keszler

Event details

  • 8 grudnia 2015
  • 20:30
  • 30 PLN

KUP BILET / BUY TICKETS

Rashad Becker – jak nikomu innemu zawdzięczamy mu kształt i brzmienie współczesnej elektroniki i awangardy muzycznej.

Razem z kompozytorem i perkusistą Eli Keszlerem, jedną z najbardziej interesujących postaci nowojorskiej sceny muzyki eksperymentalnej, tworzą niezwykle ciekawe duo, które wystąpi na swoim pierwszym i jedynym koncercie w Polsce w ‘Pardon, To Tu’. Zapraszamy bardzo serdecznie!

• Rashad Becker & Eli Keszler [Berlin / NYC]

• Wtorek, 08.12.2015, g. 20:30

• Bilety: 30 PLN

 

|| Rashad Becker – elektronika
|| Eli Keszler – perkusja, elektronika

 

/// » Bilety są dostępne w ‘Pardon, To Tu’ przy barze / za pośrednictwem naszej strony internetowej www.pardontotu.pl / lub przed koncertem ‘na bramce’. Dla studentów, uczniów, emerytów, bezrobotnych przysługuje – za okazaniem ważnej legitymacji – na każdy koncert zniżka w wysokości 10 pln. Te tzw. ‘wejściówki’ będzie można zakupić wyłącznie przed samym koncertem ‘na bramce’ (nie w przedsprzedaży) i do wyczerpania zapasów. ///

 

» Rashad Becker

urodzony w Syrii w 1970 r., dorastał w Niemczech. Inżynier dźwięku, kompozytor muzyki elektro-akustycznej. Na co dzień pracuje jako specjalista wycinający matryce w berlińskim Dubplates & Mastering i w swoim post-produkcyjnym studio Clunk. Mimo, że jest samoukiem ma ogromny wkład w kształt i brzmienie wielu produkcji z kręgu współczesnej elektroniki i awangardy muzycznej. Wykonywał masteringi nagrań co najmniej 1200 płyt z muzyką taneczną, elektroniczną i eksperymentalną.

Jego album “Traditional Music of Notional Species Vol. 1” został uznany za jedną z najlepszych płyt roku 2013, m.in. przez opiniotwórcze pismo The Wire. Podczas elektroakustycznych koncertów, które Rashad Becker prezentuje na całym świecie, rozwija w różnych wariacjach wizje dźwiękowe zawarte na debiutanckim albumie.

» Eli Keszler (english)

is a New York based artist, composer and percussionist working within the intersections of performance, installation, notation and composition. His work uses microprocessor-controllers and sound producing constructions that activate motors to strike, scrape and vibrate enclosures. These works are often accompanied by collections of visual works, drawings and scores. His installations can be experienced autonomously or with an ensemble/solo performance featuring Keszler’s aggressively propulsive drumming.

His installations and visual work have appeared at the MIT List Center, Victoria & Albert Museum, Sculpture Center, The Kitchen, South London Gallery, Luma-Foundation, Tectonics Festival (Harpa Hall) Reykjavik, Centraal Museum in Utrecht, Boston Center for the Arts, Barbican – St. Lukes and 3S Arts among others. Keszler has toured extensively throughout Europe and the US, performing solo and in collaboration with artists such as Christian Wolff, Phill Niblock, Tony Conrad, Oren Ambarchi, Joe Mcphee, Jandek, Roscoe Mitchell, Anthony Coleman, String Orchestra of Brooklyn, T Model Ford, Ran Blake, and Ilan Volkov with the Icelandic Symphony Orchestra. His writing and work has appeared in Bomb Magazine, The New York Times, Wire Magazine, Frieze and Modern Painters. He has received commissions and awards from MATA, Gaudeamus, National Public Radio, String Orchestra of Brooklyn, Foundation For Contemporary Art and a Meet The Composers Grant. Keszler is a graduate of the New England Conservatory of Music.

“Few artists have courted chaos as diligently and scientifically as the percussionist and composer Eli Keszler, whose performance-installation work incorporate small, motorized beaters that pattern and scuff, seemingly of their own accord, against elegant suspensions of amplified piano wire. Friday’s event gave Mr. Keszler a chance to make a city landmark a part of the performance….But the bridge, with its steady automotive din of cars and intermittent subway-train thunder, lent new elements, including haunting sustained moans with an almost choral quality. The piano-wire litany… engulfed an audience seated under the resonant archway.