Event details
- Sunday | 13.10.2024
- 20:30
- Aleja Armii Ludowej 14, Warszawa
Członkowie Artifacts Trio od dawna uznawani są za niosących pochodnie innowacyjnej sceny jazzowej w Chicago, a także za najwybitniejszych wykonawców-edukatorów trzeciego pokolenia “Association for the Advancement of Creative Music (AACM)”, historycznie ważnej organizacji artystycznej (Art Ensemble Of Chicago, Anthony Braxton itp.)
Jest to dla nas dużym zaszczytem, że w niedzielę, 13.10.2024 po raz pierwszy i na jedynym w Polsce koncercie w Pardon, To Tu wystąpi jedna z kluczowych postaci reprezentujących muzyczne środowisko z Chicago, flecistka Nicole Mitchell wraz z wybitną Tomeka Reid na wiolonczeli (zagrała w Pardon, To Tu dotychczas dwukrotnie w zespołach trębacza Dave’a Douglasa) i Mike’em Reedem na perkusji (współpracującym m.in. z Rob’em Mazurkem i Jason’em Adasiewiczem, założycielem “Pitchfork Music Festival” i właścicielem dwóch chicagowskich klubów muzycznych “Hungry Brain” i Constellation”). Zapraszamy gorąco!
🔸 Informacje:
▪ Data: Niedziela, 13.10.2024
▪ Wejście na koncert: 19:00
▪ Rozpoczęcie koncertu: 20:30
▪ Bilety: 79 zł (przedsprzedaż) / 89 zł (w dniu koncertu)
▪ Adres: Aleja Armii Ludowej 14; 00-637 Warszawa
🔸 Miejsca Siedzące:
▪ Liczba miejsc siedzących jest ograniczona. Prosimy osoby, które są zainteresowane miejscem siedzącym o odpowiednio wcześniejsze dotarcie na koncert (od 19:00).
🔸 Bilety:
▪ Nasza strona internetowa: https://pardontotu.pl/programme
▪ Stacjonarnie u nas przy barze (bilety kolekcjonerskie)
▪ Bilety można także nabyć w dniu koncertu (od godziny 19:00) ‘na bramce’, o ile nie zostaną wcześniej wyprzedane
🔸 Skład:
▪ Nicole Mitchell – flety
▪ Tomeka Reid – wiolonczela
▪ Mike Reed – perkusja
🔸 Artifacts Trio:
The first Artifacts Trio release, 2015’s Artifacts, showcased classic compositions by such AACM composers as Henry Threadgill, Roscoe Mitchell, Fred Hopkins, Leroy Jenkins, Amina Claudie Meyers, Steve McCall, Anthony Braxton and Muhal Richard Abrams. The album placed in lists of top albums for 2015 on NPR as well as in The New York Times and All About Jazz, among others. New York Times critic Ben Ratliff declared Artifacts to be “exceptional,” while The Free Jazz Collective dubbed the band “a next-generation AACM dream team.” The second Artifacts Trio album furthers the evolution of the band by featuring compositions by each member of the trio, plus interpretations of more pieces by Mitchell and Abrams.
Reviewing the band live, The New York Times encapsulated the Artifacts Trio sound: “Nicole Mitchell’s flute and Tomeka Reid’s cello met with Mike Reed’s cymbal-heavy drumming to make an aqueous sound that allowed itself to be warped and melted and spread about by the room.” As for their recordings so far, Tomeka Reid explains the trio’s intent: “The aim with our first record was to honor classic AACM composers – to bring our own approach to some of our favorite pieces by them, pieces that we thought would work especially well with our distinctive instrumentation. The new album is also more focused on groove than our debut, and this is the first record together where we are supporting each other as composers – contributing to each other’s arrangements, developing more of a vibe in our grooves, and getting almost
telepathically close in our open improvisations.”
🔸 Fotografia: Jonathan Crawford