Event details
- Sunday | 15.02.2015
- 20:30
W lutym, na jedynej dwudniowej rezydencji podczas ich europejskiej trasy koncertowej, w ‘Pardon, To Tu’ wystąpi
niezastąpione Chicago Underground Duo, czyli Rob Mazurek i perkusista Chad Taylor. Zapraszamy bardzo serdecznie!
Koncerty odbędą się z okazji wydania ostatniego, siódmego albumu ‘Locus’ (Northern Spy Records), na którym ponownie słyszymy ich mistrzowskie połączenie breakbeat’u, afro-pop’u z jazz’em, ambientem i elementami elektroniki.
||| • 2 Nights with the ‘Chicago Underground Duo’ [US]
||| • Niedziela & Poniedziałek, 15. / 16.02.2015, g. 20:30
||| • Bilety: 30 PLN (1-Dniowe) || 50 PLN (2-Dniowy Karnet)
||| • Bilety można nabyć online (www.pardontotu.pl) / przy barze / ‘na bramce’
Zespół powstał w końcówce lat 90. i w ciągu swojego kilkunastoletniego istnienia podlegał konsekwentnie ewolucji, nie zamykając się w jednej określonej stylistyce muzycznej. Obydwaj muzycy wykazują odważne podejście do swoich twórczych kompozytorsko- improwizatorskich poczynań.
Rob Mazurek – trębacz i kornecista, którego korzenie leżą w tradycyjnym hard bopie, znany jest z zamiłowania do elektro-akustycznych eksperymentów. Muzyczne wędrówki perkusisty Chada Taylora również obejmują różne poza jazzowe tereny (na przykład indie rockowy Iron & Wine) – Urszula Orczyk [Jazz Press]
◊ Rob Mazurek
urodzony w 1965 r. w New Jersey, muzyką zajmował się już od najmłodszych lat. Zaczynał od gry na kornecie w szkolnym zespole. Zafascynowany muzyką Ornetta Colemana, Art Ensemble of Chicago, Henry Threadgilla, w 1996 roku utworzył Chicago Underground, popołudniowe warsztaty muzyczne w chicagowskim klubie The Green Mill.
Jedną z pierwszych osób, którą zaprosił do współpracy był gitarzysta Jeff Parker. Cotygodniowe jam sessions w krótkim czasie uformowały stałą grupę bywalców, wśród nich kontrabasistę Noela Kupersmitha i perkusistę Chada Taylora. Skład, uzupełniony przez puzonistkę Sarę Smith, pod nazwą Chicago Underground Orchestra, nagrał w 1998 roku pierwszą płytę Playground, która ukazała się w wytwórni Delmark Records, wspierającej artystów związanych z AACM.
Ten projekt automatycznie połączył grupę Mazurka z bogatą tradycją Chicagowskiego jazzu.W ramach kolektywu Chicago Underground Orchestra, Mazurek występował i nagrywał w różnych konfiguracjach, m.in. w duecie z Taylorem, w trio z Kupersmithem i w kwartecie z Parkerem.
W kolejnych latach współpracował m.in. z Tortoise, Stereolab i Samem Prekopem. W 1997 założył Izotop 217, którego muzyka łączy w sobie elementy jazzu, funku, hip-hopu i elektroniki. Pod koniec lat 90tych, zainspirowany muzyką Mortona Feldmana, Mazurek rozpoczął pracę nad tworzoną komputerowo muzyka konkretną do projektu Orton Socket.
Przeprowadził się do Sao Paulo w Brazylii, gdzie nagrywa i koncertuje z Sao Paulo Underground. Powołał też rodzaj muzycznego, gwiazdorskiego kolektywu The Exploding Star Orchestra. – łącząc kilka pokoleń chicagowskich muzyków. Band koncertował z Billem Dixonem i Fredem Andersonem.
Wywiad:
http://www.nowamuzyka.pl/2013/03/14/3-pytania-rob-mazurek/#more-25986
◊ Chad Taylor
perkusista urodzony w Tempe (Arizona) zaczynał od gry na gitarze. Perkusistą stał się po przeprowadzce do Chicago, gdzie spotkał znakomitości jazzowej sceny – Roba Mazurka, Jeffa Parkera (Tortoise) i Erica Alexandra. Od tamtej pory krąży między Chicago a Nowym Jorkiem, wciąż mieszając w swojej twórczości wpływy obu scen jazzowych.
W Chicago stworzył swoje najbardziej znane projekty – Chicago Underground oraz trio Sticks and Stones. Taylor ma też na swoim koncie nagrania z Samem Prekopem (The Sea and Cake), Jimem O’Rourke, Derekiem Bailey, Eugene Chadbourne’m czy Kenem Vandermarkiem.
◊ “Atmospheric, exploratory music that creates worlds as it progresses.” Colin Butler, BBC
◊ “This is music designed to induce a fundamental paradigm shift in our expectations of what a band can be and how they should operate, with two accomplished players bringing agitation and affection together at an uneasy meeting point.” Nick Neyland, DrownedInSound.com
◊ “Mazurek is a player of great poise and elegance, while Taylor’s deftness, imagination and formidable technical skill always make his playing a joy to listen to…from the densest meshes to the sparsest near silent passage, each sonic cypher, beat and note seem to be leading somewhere, to have been made with a purpose.” Mike Barnes, The Wire
◊ “The Chicago Underground ensembles have steadily produced a heady mix of raw and innovative acoustic extrapolations, complemented by deft use of electronics and signal processing…Those already aware of the Duo’s merits will need no convincing to feast their ears here, while new listeners willing to dedicate some time will surely be drawn into a lucid and impressionistic arena of reflections and evocations, both tranquil and fierce.” Fiacha O’Dubhda, Junkmedia.org
◊ “Following the work of Mazurek and Taylor remains a near-requirement for those invested in modern creative music.” – Clifford Allen, Tiny Mix Tapes