Event details
- 01.11.2022
- 20:30
- Aleja Armii Ludowej 14; 00-637 Warszawa
KUP BILET / BUY TICKETS
Data: Poniedziałek & Wtorek, 31.10./01.11.2022
➳ Bill Frisell – electric guitar
Mamy zaszczyt zaprosić na jedyne w Polsce koncerty kwartetu wybitnego gitarzysty i kompozytora, który po raz pierwszy przedstawi w Polsce projekt “Harmony”, wydany w 2019 r. autorski debiut w barwach wytwórni Blue Note Records, a mianowicie Billa Frisella. Poza samym Billem Frisellem na scenie będziemy gościć wokalistkę Petrę Haden (córkę legendarnego basisty Charlie’go Hadena), wiolonczelistę Hanka Robertsa oraz gitarzystę Luke’a Bergmana. Usłyszymy nie tylko przepiękne piosenki, pogodne i melodyjne kompozycje Billa Frisella, ale też aranżacje unoszące się pomiędzy zespołem kameralnym, jazzem i klasyczną amerykańską grupą folkową. Zapraszamy bardzo serdecznie!!
Data: Poniedziałek & Wtorek, 31.10./01.11.2022
Wejście na koncert: 19:00
Rozpoczęcie koncertu: 20:30
Bilety: 149 zł (przedsprzedaż) / 169 zł (w dniu koncertu)
Adres: Aleja Armii Ludowej 14; 00-637 Warszawa
Liczba miejsc siedzących jest ograniczona. Prosimy osoby, które są zainteresowane miejscem siedzącym o odpowiednio wcześniejsze dotarcie na koncert (od 19:00).
Bill Frisell’s Harmony Project
➳ Bill Frisell – electric guitar
➳ Petra Haden – voice
➳ Hank Roberts – cello, voice
➳ Luke Bergman – baritone & acoustic guitar, voice
Bilety są dostępne za pośrednictwem naszej strony internetowej www.pardontotu.pl, strony Going., stacjonarnie w “Pardon, To Tu” przy barze (limitowana pula biletów kolekcjonerskich) oraz w salonach Empikach. Bilety można także nabyć w dniu koncertu (od godziny 19:00) ‘na bramce’, o ile nie zostaną wcześniej wyprzedane.
Bill Frisell’s Harmony Project
“The New York Times” zdefiniował bezprecedensową karierę Billa Frisella słowami „najbardziej znaczącego i powszechnie naśladowanego gitarzysty, jaki pojawił się w jazzie od początku lat 80”. Frisell nie może powstrzymać się od narysowania granic między punktami orientacyjnymi swojego życia w muzyce. Lubi myśleć o bogatych podobieństwach między jazzem, rockiem i muzyką pop, w której dorastał.
Mistrz sześciu strun ma słabość do akompaniowania żeńskim głosom (Marianne Faithful, Gabriela Marrone, Norah Jones, Lizz Wright), a czyni to zawsze z niewiarygodnym wyczuciem.
Petra Haden, utalentowana wokalnie córka słynnego kontrabasisty Charliego jest obdarzona mocnym, jasnym i czystym mezzo-sopranem i to jej głos dominuje na całej płycie. Rola Billa Frisella sprowadza się właściwie do dyskretnego akompaniamentu, doskonale komplementującego śpiew.
Poszczególne utwory są praktycznie pozbawione improwizowanych partii gitarowych. Co ciekawe, Haden wspierają też wokalnie (nawet odkładając instrumenty): wiolonczelista Hank Roberts i basista Luke Bergman. Panowie śpiewają czysto unisono w górnym rejestrze, co potęguje wzmocnienie linii wokalnej Haden.
Tak więc aura muzykowania jest daleka od jazzu i najbliżej jej do wyrafinowanego folkloru amerykańskiego. Wprawdzie Bill Frisell skomponował połowę repertuaru “Harmony”, lecz został on przedstawiony w formie zbliżonej do tradycyjnych pieśni amerykańskich, jak “Red River Valley”, “Where Have All the Flowers Gone” czy “Lush Life”.