1 Night With Experimental Music & Dance
[Zerang / Sudnik / Jędruch / Rosochowicz / Strycharski]
Śr. 12.02.2014, g. 20:30
Eksperymentalna Muzyka i Taniec – połączenie tych dwóch dziedzin artystycznych jest nic nowego. Z dużym lub mniejszym powodzeniem spotykamy się z tym na co dzień.
Jednak ten wieczór będzie wyjątkowy, 5 artystów, każdy z nich tworzy pod swoim nazwiskiem, każdy z nich jest wiarygodny w tym co robi, nieraz szokuje, zazwyczaj zaskakuje i wszyscy staną już niebawem na jednej scenie:
∆ Michael Zerang – wybitny perkusista, kompozytor i pedagog
∆ Tadeusz Sudnik – legendarny reżyser dźwięku, kompozytor i performer
∆ Iwona Jędruch – improwizatorka, skrzypaczka, wokalistka
∆ Kasia Rosochowicz – tancerka, performerka, mistrzyni Butoh
∆ Dominik Strycharski – kompozytor, flecista prosty, wokalista, performer
∆ Środa, 12.02.2014, g. 20:30
∆ Bilety: 20 PLN (przy barze / online / na bramce)
Tadeusz Sudnik
polski reżyser dźwięku, performer, kompozytor, założyciel Studia Dźwięków Niemożliwych. Pracował w Studio Eksperymentalnym Polskiego Radia, nagrywał muzykę filmową i baletową, elektroniczną, teatralną i etniczną. Pracował dla festiwalu muzyki współczesnej Warszawska Jesień i dla PTMW. Projektował dźwięk dla Double Opera HEARTPIECE wystawianej w galerii The Kitchen w Nowym Yorku. Nagrywał z Freelectronic Tomasza Stańki. Członek grupy Kawalerowie błotni (2001) – wraz Jerzym Kornowiczem, Mieczysławem Litwińskim, Ryszardem Lateckim, Krzysztofem Knittlem i Tadeuszem Wieleckim – łączącej tradycję free-jazzową z komponowaniem i działaniami intuicyjnymi w nietypowych miejscach: lasach, na łąkach.
Współpracował z Tomaszem Stańką, Dom Um Romao z zespołu Weather Report, Sonnym Sharrockiem, Garym Thomasem (współpracownikiem Milesa Davisa i Johna McLaughlina), Adrianem Mearsem, Peterem Gigerem, Apostolisem Anthimosem, Andrzejem Mitanem, Januszem Skowronem, Michałem Miśkiewiczem, Helmutem Nadolskim, Włodzimierzem Kiniorskim, Jakubem Sienkiewiczem, Aleksandrem Koreckim, Andrzejem Przybielskim, Adamem Pierończykiem, Krzysztofem Knittlem, Mieczysławem Litwińskim.
Jego zainteresowania skupiają się na syntezatorach analogowych, elektronicznych urządzeniach przekształcających, efektów dźwiękowych natury.
Iwona Jędruch
gra muzykę improwizowaną i kontemplacyjną na gongach, misach dźwiękowych, skrzypcach, śpiewa wokalizy. Naukę gry na skrzypcach rozpoczęła w wieku lat ośmiu. Ukończyła Liceum Muzyczne i PWSM (obecnie Akademia Muzyczna) w Gdańsku. Uczyła się u prof. S. Hermana, prof. L. Galona i in. Studiowała także na Uniwersytecie Gdańskim i SGPiS (obecnie Szkoła Główna Handlowa) w Warszawie.
Stosuje własne techniki wydobywania dźwięku w celu wyeksponowania kolorystycznych i dynamicznych walorów dźwięku, co ma istotny wpływ na kształtowanie się formy muzycznej i przebiegi emocjonalne w jej muzyce.
Gra solo i w duetach o niekonwencjonalnym składzie z Tadeuszem Sudnikiem, Zdzisławem Piernikiem, Aliną Mleczko, Małgorzatą Kołcz, Pawłem Prochnowskim i in.
Występuje w kraju i za granicą na licznych koncertach kameralnych i festiwalowych (na Międzynarodowych Targach Bursztynu AMBERMART, Międzynarodowym Festiwalu Kultury Hiszpańskojęzycznej “Viva Flamenco”, na Małej WJ w ramach MFMW Warszawska Jesień i wielu innych.). Wielokrotnie brała udział w audycjach i nagraniach radiowych i telewizyjnych.
Współpracując z Wandą Badowską-Twarowską, Edytą Dzierż, Anną Stolarską-Przybysz i in. – malarstwo; Seweryną Gugała-Stolarską – tkanina artystyczna oraz z Elżbietą Pastecką – Studio Mimart, Jarosławem Kuszą – Studio Sztuka Mroku, wypełniając dźwiękiem przestrzeń plastyczną i sceniczną bierze udział w projektach łączących dźwięk z kolorem i ruchem. Prowadzi także warsztaty improwizacyjne i rozwojowe SZTUKA DŹWIĘKU SZTUKĄ ŻYCIA, wykorzystuje harmonizującą funkcję wibracji dźwięku, pisze felietony.
Michael Zerang
perkusista, perkusjonalista. Rodzice amerykańskiego muzyka pochodzenia asyryjskiego urodzili się w Iranie (ojciec) i w Iraku (matka). Od 1976 r. Zerang rozwija swą karierę muzyka, kompozytora i producenta. Jest aktywny na polu muzyki improwizowanej, free jazzu i muzyki współczesnej. Trzykrotnie otrzymał prestiżową nagrodę Joseph Jefferson Awards za oryginalne kompozycje muzyki teatralnej (1996, 1998 i 2000).
W swojej dyskografii posiada ponad 60 nagrań, począwszy od 1982 r. W latach 1985-1989 był dyrektorem artystycznym Link’s Hall Performance Series, w której był producentem ponad 300 koncertów jazzowych, tradycyjnej muzyki etnicznej oraz muzyki elektronicznej. W latach 1994-1996 organizuje koncerty w Cafe Urbus Orbis, a od roku 2001 we własnym The Candlestick Maker in Chicago’s Albany Park. Podczas swej kariery Zerang współtworzył i koncertował w licznych formacjach: Liof Munimula, The Neutrino Orchestra, Trio Troppo, The Wonderfuls, The Blue Angels, Sam Pappas’ Tumbling Strains, Frozen Lucy, The Quirt Quintet, Musica Menta, The Vandermark Quartet, Dream Cheese, The Sputter Ensemble, In Zenith, Broken Wire. Współpracował z wybitnymi muzkami, takimi jak: Fred Anderson, Mats Gustafsson, Raymond Strid, Sten Sandell, Don Meckley, Jaap Blonk, Daniel Scanlan, Peter Brötzmann, Kent Kessler, Barre Phillips, Jim Baker, Hamid Drake, Ken Vandermark, Luc Hautkamp, Fred Lonberg-Holm, Tatsu Aoki, czy Jeb Bishop. Jest nie tylko wybitnym perkusistą o oryginalnym brzmieniu, ale także cenionym pedagogiem wykładającym na licznych uczelniach i kursach.
Katarzyna Rosochowicz
Tancerka, performerka, muzyk oraz antropolog kultury. Wychowana na klasycznej scenie muzycznej, do której zawsze podchodziła z dozą nieufności. Taniec, ruch, dźwięk w ruchu odkrywała w klasie rytmiki pod okiem Mgr Teresy Nowak, natomiast poszukiwania pozaeuropejskich form ekspresji doprowadziły ją do dalekich etno-muzycznych podróży (obszar Amazonii Ameryki Południowej) oraz studiów antropologicznych, które ukończyła na poznańskim UAM.
Swoje pierwsze kroki z butoh stawiała u boku światowej sławy tancerza Jinen Butoh Atsushi Takenouchi oraz Hiroko Komiya (Japonia). Następnie warsztat doskonaliła w pracy solowej, jako tancerka teatru tańca Dark Soul Dance Theatre (UK) oraz jako uczestnik warsztatów prowadzonych przez Marie Gabrielle Rotie i Nicka Parkin (UK). We Wrocławiu prowadzi wraz z aktorką Joanną Gierdal eksperymentalny teatr fizyczny Jabłoń.
Dominik Strycharski
(ur. 1975) – polski kompozytor, flecista prosty, wokalista, improwizator, performer i publicysta. Gra i komponuje współczesny jazz, w wielu elektrycznych i akustycznych odsłonach, muzykę współczesną, elektroniczną, teatralną, post-hiphop, noise a także różne odmiany improwizowanej muzyki, we własnych zespołach Pulsarus, Organic Panic oraz DKS Trio. Zajmuje się także współczesnymi odmianami wokalistyki oraz jako jeden z niewielu w Polsce nowoczesnymi fletami prostymi.
www.doministry.art.pl
Patroni medialni:
www.jazzarium.pl
www.popupmusic.pl
www.fuckyouhipsters.blogspot.com
www.jazzsoul.pl
www.screenagers.pl
www.radioaktywne.pl
www.qultqultury.pl
www.jazzpress.pl
www.radiojazz.fm
www.warsawinsider.pl
www.audio.com.pl
www.5kilokultury.pl
www.glissando.pl
www.dobrapolskamuzyka.pl
www.radiokampus.waw.pl