Spotkanie Przedkoncertowe z Legendą ‘Charles Gayle’
Sb. 29.03.2014, g. 16:00, Wstęp Wolny



Bardzo się cieszymy, ze dzień przed jego koncertem w ‘Pardon, To Tu’ (wraz z perkusista Klaus Kugel i kontrabasista Ksawerym Wójcińskim), będzie dla naszych gości okazja spotkać się z legenda 
‘Charles Gayle’!! 
To spotkanie odbędzie się w najbliższą sobotę, od g. 16:00, a forma będzie luźna – Charles Gayle opowie po prostu o swoim życiu i odpowie na wasze pytania. Obecni tez będą Klaus Kugel i Ksawery Wójciński, którzy zapewne tez mogą dużo opowiedzieć o swojej współpracy z Charles’em, i nie tylko. 
Wstęp jest wolny – co jest oczywiste, a taka okazja zapewne szybko się nie powtórzy, wiec warto przyjść, posłuchać i porozmawiać – zapraszamy serdecznie!!
∆ Spotkanie z Charles Gayle 

∆ Sb. 29.03.2014, g. 16:00 – Wstęp Wolny 

Link do wydarzenia niedzielnego koncertu (30.03.2014):

∆ Charles Gayle
urodzony w roku 1939 saksofonista, pianista, kontrabasista, perkusista. Ponad piętnaście lat swego życia spędził jako muzyk grywający na ulicach Nowego Jorku, znaczną część tego czasu żyjąc jako bezdomny, w czym przypominał inną nowojorską legendę artystyczną – Moondoga.
Dopiero w roku 1987 klub ‘Knitting Factory’ zaproponował Gayle’owi serię występów, udokumentowanych później nagraniami dla ‘Knitting Factory Records’. Pierwszy album, nagrany dla Silkheart, zatytułowany znacząco “Homeless”, przynosi piorunującą dawkę ekspresji, “rozpisaną” na tenor, bas i bębny. W krótkim czasie ukazują się kolejne płyty, nagrywane m. in. dla renomowanej niemieckiej wytwórni Free Music Productions i dokumentujące kolejne etapy kariery Gayle’a, przede wszystkim zaś niepowtarzalny, niezwykle ekspresyjny i intensywny wymiar jego improwizacji koncertowych (“Berlin Movement From Future Years” oraz “Precious Soul” zawierające materiał z berlińskich koncertów saksofonisty). 
Miejsce szczególne w dorobku Gayle’a zajmuje album “Touchin’ on Trane” – pomyślany jako hołd dla Coltrane’a, przynoszący ponadgodzinną dawkę surowej, źródłowej, niełatwej, lecz oczyszczającej, improwizacji, w trakcie której lider jest wspomagany przez genialną sekcję rytmiczną: William Parker, i Rashied Ali. Podobny wymiar ma płyta “Ancient of Days”, zawierająca zapis bodajże najbardziej tradycyjnych, “korzennych” i nasyconych Coltrane’owską duchowością wzlotów muzycznych Gayle’a, objawiającego się tutaj, w atmosferze refleksyjno-kontemplacyjnej, także jako pianista. 
Gayle czasem występuje jako mim, “Streets Clown”. “…Ulica znaczy dla mnie po pierwsze, wolność od siebie samego. Nie jestem dobry w byciu w centrum uwagi…. To wyzwolenie od Charles’a, chociaż to Ja na scenie, to inna osoba…”
“First of all, I played to play because I need to play. Second of all, the money, a dollar meant a lot to me at that time. Playing out there is obviously different than playing on a stage but that is so rich out there. It’s such a whole ‘nother world of playin’. I mean I used to walk from Times Square, for instance, all the way to Wall Street playin’. I could walk back and never stop playing. I didn’t think about it as anything other than what it was. These were people and I wasn’t overly concerned with what they thought. I was playing, I had to play. Also I had to eat some way and I’m not the type to put my hand out. I’d stand there playing with a coffee cup sometime and people would put money in my coffee [Laughs] and you don’t get that on the stage. That’s beautiful” – Ken Weiss “Interview: Charles Gayle”.
∆ Klaus Kugel
należy do najbardziej cenionych i doświadczonych europejskich perkusistów. Ten 54-letni perkusista współpracował jak dotąd z cała plejadą artystów jazzowych, jak choćby Tomasz Stańko, Vyacheslav Ganelin, Peter Evans, Charlie Mariano, Sabir Mateen, Michel Pilz, Perry Robinson, Theo Jörgensmann, Roy Campbell, Kenny Wheeler, William Parker, Bobo Stenson, Jemeel Moondoc, Burton Green, Wacław Zimpel czy Bobby Few. Od 1989 współpracuje na stałe z litewskim saksofonistą Petrasem Vysniauskasem tworząc rozliczne projekty.
∆ Ksawery Wójciński
jeden z najwybitniejszych kontrabasistów młodego pokolenia. Klasycznie wykształcony. Posiada swój niepowtarzalny styl i brzmienie, które są jego znakami rozpoznawczymi. Nie boi się eksperymentów. Jest znany ze swojego holistycznego podejścia do muzyki. 
Współpracował z takimi artystami jak: Hamid Drake, Ken Vandermark, Charles Gayle, Uri Caine, Mikołaj Trzaska, Michael Zerang, Raphael Rogiński, Tim Sparks, Klaus Kugel, Kazuhisa Uchihashi, Nicole Mitchell, David Boykin, Ray Dickaty, Wacław Zimpel, Mooryc, Gaba Kulka, Paweł Postaremczak, Paweł Szpura, Hubert Zemler, Patryk Zakrocki, Dominik Strycharski. Znany jest również ze swych eksperymentów wokalnych.