Koncert “2 Nights with Fennesz”
Wt. & Śr. 19. / 20.08.2014, g. 20:30 
[Jedyne Koncerty w Polsce]

Fennesz. 51 lat. Jeden z tych artystów, którego twórczość śledzimy świadomie prawie od początku jego kariery. Ciągle zaskakuje, idzie swoją drogą – słychać to choćby przy współpracy z Ryuichi Sakamoto, Sparklehorse i Jim O’Rourke. Mówi się ze w jego muzyce można odnaleźć inspiracje z takich muzycznych kolaboracji jak pomiędzy Robertem Fripp’em i Brianem Eno, a jednak jest swoim własnym mistrzem, czego jego najnowsza płyta ‘Bécs’ jest na to ostatecznym dowodem. Nie ukrywamy, ze jesteśmy bardzo szczęśliwi, ze możemy naszych gości zaprosić na to spotkanie z jednym z najważniejszych przedstawicieli współczesnego ambientu.
∆ 2 Nights with Fennesz 

∆ Wt & Śr. 19. / 20.08.2014, g. 20:30

∆ Bilety: 40 PLN [online / przy barze / przed koncertem ‘na bramce’]



∆ Christian Fennesz
austriacki muzyk, kompozytor i improwizator. Pochodzi z Wiednia, gdzie studiował etnologię i muzykologię. Karierę muzyczną rozpoczął jako gitarzysta w grupie Blank. W 1988 wraz z Haraldem Adrianem (bas, saksofon) i Siegfriedem Schmidem (perkusja) założył eksperymentalny Maische, w którym był także wokalistą. Był to jeden z ciekawszych zespołów wiedeńskiego undergroundu późnych lat 80-tych. Muzycy inspirowali się głównie brzmieniem Sonic Youth i My Bloody Valentine, stosując niezbyt jeszcze wówczas popularną wśród odbiorców rocka swobodną improwizację i granie instrumentalne. 
Po opuszczeniu zespołu Fennesz związał się z wiedeńską scenę techno, by z czasem stać się kluczową postacią sceny IDM i sceny elektronicznej. W latach 1994-1995 był producentem grupy Play the Tracks off. W roku 1995 wspólnie z brytyjskim muzykiem Colinem Newmanen i Scannerem pracował nad płytą dla wytwórni Syntactic, a w 1996 wraz z Christofem Kurzmannem współtowrzył zespół Orchester 33 1/3, Współpracował również z grupą Gangart nad projektem „Zu Hause”.
W połowie lat 90-tych Fennesz zaczął grać sam, korzystając z laptopa, a gitarę, zarówno elektryczną jak i akustyczną, traktował odtąd głównie jako źródło sampli. Pierwszą solową płytę “Hotel Paral.lel” wydał w wytwórni Mego (1997), w której ukazała się jeszcze “Endless Summer” (2001).
Grywał między innymi z Polwechsel, Christoph Kurzmann, Stephan Mathieu, Ekkehard Ehlers, Rosy Parlane czy wreszcie z brytyjską ikoną elektroakustycznej improwizacji Keith Rowe. Wraz z Peterem Rehbergiem i Jimem O’Rourke tworzy trio Fenn O’Berg, jest też członkiem supergrupy MIMEO. Koncertował również u boku Mike’a Pattona (m.in. w Warszawie). Częsty gość festiwali takich jak Hyperstrings (Wiedeń, 1996), Ars Electronica (Linz), Music Unlimited (Wels, Austria), Sonar (Barcelona), Konfrontationen (Nickelsdorf, Austria), LMC Festival, Musikprotokoll (Graz, Austria), Amplify. Wielokrotnie nagradzany, m.in. stypendium dla kompozytorów landu Burgenland w 1995, nagrodą Gustava Mahlera ufundowaną przez miasto Klagenfurt oraz nagrodą Prix Ars Electronica. Stworzył muzykę do filmów “Beyond the Ocean” (1999), “Gelbe Kirschen” (2000), “Blue Moon” (2002), „Platform#09 Chicago loop” (2005), Film ist a girl & a gun (2009), „The Beginning and the End of All Things” (2012)
Od 2004 roku występuje także z gitarą, filtrując dźwięki generowane przez instrument i komputer przez wzmacniacz skonstruowany specjalnie na jego potrzeby. Skomponował utwór “Fire in the Forest” na album “Blemish” Davida Sylviana, a brytyjski wokalista zaśpiewał na jego płycie “Venice”, wydanej w 2004 już pod szyldem Touch. Ta sama oficyna wydała też efekty jego współpracy z Ryuichi Sakamoto: albumy “Cendre” (2007) oraz “Black Sea” (2008). Kolaborował z amerykańską formacją Sparklehorse i nagrał z Markiem Linkousem albumu “In the Fishtank” (Konkurrent, 2009), przedostatnim albumem studyjnym jest Szampler (2010).
Poster By Marek Wajda