Event details
- Monday | 11.04.2016
- 20:30
- 40 PLN
Tego wieczoru będziemy mieli zaszczyt gościć na naszej scenie dwa wyjątkowe zespoły.
Pierwszy słynie ze swojego oryginalnego, nowojorsko-jazzowego brzmienia, a drugi jest jedną z najbardziej znanych obok „The Thing” formacji skandynawskiego free jazzu. Czeka nas wyjątkowa muzyczna rozkosz. Zapraszamy bardzo serdecznie na koncerty Tom Rainey Trio (w/ Ingrid Laubrock, Mary Halvorson) i Atomic (Fredrik Ljungkvist, Magnus Broo, Håvard Wiik, Ingebrigt Håker Flaten, Hans Hulbækmo).
▶ Tom Rainey Trio & Atomic
▶ Poniedziałek, 11.04.2016, g. 20:30
▶ Bilety: 40 PLN
▌Tom Rainey Trio:
▂ Tom Rainey – perkusja
▂ Ingrid Laubrock – saksofon
▂ Mary Halvorson – gitara
▌Atomic:
▂ Fredrik Ljungkvist – saksofony
▂ Magnus Broo – trąbka
▂ Håvard Wiik – piano
▂ Ingebrigt Håker Flaten – kontrabas
▂ Hans Hulbaekmo – perkusja
▌Bilety są dostępne w ‘Pardon, To Tu’ przy barze / za pośrednictwem naszej strony internetowej www.pardontotu.pl / lub przed koncertem ‘na bramce’. Dla studentów, uczniów, emerytów, bezrobotnych przysługuje – za okazaniem ważnej legitymacji – na każdy koncert zniżka w wysokości 10 pln. Te tzw. ‘wejściówki’ będzie można zakupić wyłącznie przed samym koncertem ‘na bramce’ (nie w przedsprzedaży) i do wyczerpania zapasów. ▌
▌Tom Rainey Trio:
Jeśli można mówić o nowym i oryginalnym brzmieniu we współczesnym jazzie to z pewnością w odniesieniu do muzyków z kręgu nowojorskiego “downtown” – właśnie takich jak Tom Rainey, Mary Halvorson, czy Ingrid Laubrock. Fragmenty nieskrępowanej improwizacji free sąsiadują z precyzyjnymi kompozycjami. Proste melodie przeplatają się ze skomplikowanymi aranżacjami. Jednak w wykonaniu nowojorczyków jazz często bliższy jest chropowatemu brzmieniu i energii avant rocka.
▌Tom Rainey
znany jest z pełnej kontroli dynamiki, swobodnej ekspresji i pomysłowości. Kreatywnej a jednocześnie przystępnej i muzykalnej gry – bez stałego metrum a jednocześnie z pulsem niemal tanecznym, wypełnionej echami i free i swingu, ale też funky, muzyki marszowej czy latynoskiej fiesty. Do muzycznych celów potrafi używać kieliszków, szklanek czy nawet kartek papieru. (Bartosz Adamczak – Jazzarium.pl)
Tom Rainey ukończył Berklee College of Music, po czym przeniósł się do Nowego Jorku w 1979 roku na dobre. Stale nagrywa z amerykańskim saksofonistą jazzowym i kompozytorem Timem Berne, a także z Nels Cline, Fred Hersch, Tony Malaby, Tom Varner, Drew Gress, Kenny Werner, Mark Helias i Simon Nabatov.
Jest bardzo płodnym muzykiem sesyjnym, pojawił się w blisko osiemdziesięciu nagraniach. Po wydaniu studyjnej płyty “Camino Ciel Echo”, w 2015 trio zarejestrowało album “na żywo”, zawierający destylację licznych koncertów z europejskich tras zatytułowaną „Hotel Grief”.
▌Atomic
Grupę Atomic na pewno można zaliczyć do najbardziej znanych formacji skandynawskiego free jazzu. Wielokrotnie uznawana za zespół numer 1 całej Skandynawii, proponuję uwspółcześnioną wersję „power jazzu” wywodzącego się z amerykańskiej „Fire Music” (Archie Shepp, Albert Ayler, Ornette Coleman) i europejskiej free improwizacji lat 60-tych (płyta Machine Gun Petera Brötzmanna).
Trójka Norwegów – Wiik, Håker-Flaten i Hulbaekmo i dwójka Szwedów – Ljungkvist i Broo grają wspólnie od połowy lat 90-tych. Koncerty i nagrania płytowe zespołu, będące połączeniem perfekcyjnego warsztatu poszczególnych muzyków, znakomitych możliwości kompozytorskich i brötzmannowskiej energii, zawsze spotykają się z entuzjastycznym przyjęciem na całym świecie.
„…Muzyki Atomic rzeczywiście nie można zaliczyć do jazzowej krainy łagodności, ale i do punkowej ekspresji, z której znani są choćby nieokiełznani The Thing (złożony przecież w dwóch trzecich z muzyków Atomic) także im dość daleko. Panowie odnajdują się gdzieś pośrodku: poruszają się w obszarach jazzu akustycznego, w obrębie jego podgatunków wyszukując wszystkie niezbędne dla zbudowania własnych kompozycji składniki. Zafascynowani szeroko rozumianą tradycją amerykańską łączą jej wpływy z improwizatorskimi gatunkami europejskimi. Kolejne płyty zespołu – a mają ich w dorobku już kilkanaście (w tym kilka wydawnictw podwójnych, a nawet potrójnych) – są zawsze oczekiwaną dawką energetycznej, ekspresywnej muzyki, w której forma, struktura i styl nie giną w pędzących na oślep improwizacjach, a i potrafią zaskoczyć sprawnymi przejściami – między bopem a latino, między graniem big bandowym a wrzaskiem saksofonów…” – Piotr Rudnicki z Jazzarium.pl
▶ Patronaty Medialne
Dwójka – Program 2 Polskiego Radia
Jazzarium.pl
PopUpMusic.pl
JazzSoul.pl
Instytut Improwizacji
JazzPRESS
musicNOW
Uwolnij Muzyke
FYH
5kilo kultury
Kultura dla Studenta SGH
Warszawski Serwis Kulturalny
UW/AŻAJ
Radio Aktywne
Warsaw Insider
Polish Jazz
Glissando