Marcin Masecki – Recital

Event details

  • 14.08.2018
  • 20:00
  • ul. Madalińskiego 10 / 16; 02-513 Warszawa - Mokotów (Nowy Teatr)
KUP BILET / BUY TICKETS

 

Piąty koncert w naszej letniej placówce przy Nowy Teatrze będzie pod wieloma względami wyjątkowy. Nie tylko dlatego, że po ponad 3-letniej przerwie ten wybitny muzyk wystąpi ponownie w Pardon, To Tu, ale też dlatego, że będzie to jego pierwszy solowy koncert na którym zagra na nowym fortepianie stworzonym specjalnie na jego potrzeby. Z ogromną radością zapraszamy na recital znakomitego pianisty, enfant terrible – Marcina Maseckiego.

➳ Wtorek, 14.08.2018 – g. 20:00
➳ Bilety: 29 PLN (przedsprzedaż) i 39 PLN (w dniu koncertu)
➳ Adres: ul. Madalińskiego 10 / 16; 02-513 Warszawa

➳ Ilość miejsc siedzących jest ograniczona

Bilety są dostępne za pośrednictwem naszej strony internetowej www.pardontotu.pl, strony Going. / lub przed koncertem (od godziny 19:00) ‘na bramce’ i od 10.07.2018 w letnim “Pardon, To Tu przy Nowym Teatrze” przy barze (kolekcjonerskie bilety)

Marcin Masecki – pianista, kompozytor, dyrygent, aktywista, warszawiak. Jest liderem lub członkiem wielu niezwykle zróżnicowanych projektów, jego znakiem rozpoznawczym wirtuozowska fuzja stylistycznie odmiennych gatunków, oraz przekraczanie granic między tzw. sztuką wysoką a rozrywkową.

Jako pianista klasyczny wydał w 2017 Nokturny Chopina, które interpretuje na swoim legendarnym już pianinku – małym, średniej jakości, 6-oktawowym Kemblu. To jego piąta płyta z serii klasycznej. Do tej pory ukazały się: “Beethoven: Trzy Ostatnie Sonaty” (grane w stoperach i specjalnych słuchawkach wygłuszających, celem zbliżenia się do perspektywy głuchego kompozytora), bachowskie “Kunst der Fuga” (nagrane na stary dyktafon), “Bach: Rewrite” (koncerty klawesynowe Bacha grane na pianinach elektro-akustycznych, wspólnie z Piotrem Orzechowskim i Capellą Cracoviensis), oraz “Scarlatti” (dekonstrukcja sonat Scarlattiego przeplatane improwizacją, grane równocześnie na pianinie i fortepianie). Wspólnym mianownikiem jest zawsze nietypowe spojrzenie na kanon muzyki klasycznej, często poprzez zapożyczanie narzędzi wykonawczych od innych gatunków.

Masecki od 4 lat prowadzi swój Jazzband, grający do tańca. Ostatnio połączył siły z Janem Młynarskim, i jako Jazzband Młynarski-Masecki skupiają się na polskim jazzie przedwojennym. Ich płyta “Noc w Wielkim Mieście” odbiła się szerokim echem. Masecki często występuje również w duecie z perkusistą Jerzym Rogiewiczem, używając jeszcze starszych ragtajmów z drugiej dekady XX wieku. Publiczności znane są też wcześniejsze projekty: sekstet Profesjonalizm, nonet Polonezy, wykonujący autorski zestaw tańców narodowych, oraz jeszcze wcześniejszy pół-już-legendarny Paristetris.

Masecki od paru lat aktywnie współtworzy letni program Placu Defilad, kulturalnego podwórka Warszawy przy Teatrze Studio. W ostatnim sezonie wspólnie z Tomkiem Pokrzywińskim zrealizował cykl “Dżemsesje klasyczne”, półformalne spotkania muzyków mające na celu badania elastyczności muzyki klasycznej i miejsca w niej na improwizację.

Jako kompozytor jest regularnie zapraszany przez festiwale i zespoły współczesne. W ramach programu “Wielkopolska Rewolucje” napisał swoją pierwszą Symfonię dla Orkiestry OSP w Słupcy. Ostatnia premiera to utwór “Płaczemy”, na chór żeński oraz rozbudowany skład dęty, perkusję i pianino, która odbyła się podczas wrocławskiego festiwalu Jazztopad.

Masecki piszę również do flimu (“Zimna Wojna”, “Obce Niebo”, “Fuck For Forrest”) oraz do teatru (“Solaris”, “Pasażerka”). Jest też członkiem zespołu Pictorial Candi, prowadzonego przez Candelarię Saenz Valiente, prywatnie jego żonę.

Od 10 lat jest śćiśle związany z wytwórnią Lado ABC. Mieszka w Berlinie.

Organizator: Pardon, To Tu
Współorganizator: Nowy Teatr