
Event details
- 19.04.2015
- 10:30
Niezmiernie nam miło, że Pardon, To Tu będzie ponownie gościć Konferencja Muzyka a Biznes.
Jest to wydarzenie skupiające przedstawicieli show biznesu, muzyków, dziennikarzy muzycznych, oraz słuchaczy.
Cykl spotkań, które w tym roku odbędą się po raz dziewiąty, obejmuje szerokie spektrum zagadnień dotyczących rynku muzycznego. Uczestnicy, otrzymują unikatową szansę poszerzenia swojej wiedzy dotyczącej organizacji imprez muzycznych i poznania reguł przemysłu fonograficznego. Słuchacze uczestniczą też, wspólnie z gośćmi, w żywiołowych dyskusjach związanych z muzyką i zjawiskami jej towarzyszącymi.
Organizatorem spotkań jest Niezależny Miesięcznik Studentów Magiel i SKN Marketingu SGH.
Sobota, 18.04.2015:
12.15-13.45 Metal – powód do dumy czy temat tabu?
14.00-15.30 Od winyla do flaca – czyli jak się słucha muzyki obecnie?
15.45-17.15 Muzyka i prawo – czyli jak legalnie tworzyć i wykorzystywać muzykę w dobie gospodarki cyfrowej?
17.30-19.00 Czy na pieniądzach da się zagrać? Sponsorowanie festiwali muzycznych jako narzędzie marketingowe.
Niedziela, 19.04.2015:
10:30-12:30 Warsztaty z produkcji/obróbki dźwięku przy pomocy programu ProTools/Ableton.
12.45-14:15 Rola producenta i realizatora dźwięku w twórczości artysty.
14:30-16:00 Zamiłowanie do kiczu jako środek ekspresji w muzyce.
16:15-17:45 Młode zespoły – czyli jak zaistnieć na scenie muzycznej w dobie internetu?
Rozwinięcia paneli:
Metal – powód do dumy czy temat tabu?
Metal do zawsze wzbudzał kontrowersje w każdym kraju, jednak można odnieść wrażenie, że Polska jest szczególnym przypadkiem. Mimo że w naszym kraju możemy bez problemu znaleźć zespoły mogące jakościowo konkurować z tymi na arenie międzynarodowej, to trudno uznać go za popularny. Czy jest szansa na zmianę tego stanu rzeczy? Czy grając metal w dzisiejszych czasach można odnieść sukces? Na te oraz inne pytania odpowiedź będziemy starali się uzyskać odpowiedź podczas tego panelu dyskusyjnego.
Od winyla do flaca – czyli jak się słucha muzyki obecnie
W późnym PRL-u popularne było kopiowanie kaset magnetofonowych, lata 90. minęły pod znakiem Walkmana. Dalej światem zawładnęło hasło MP3, a każdy chciał mieć iPoda. W dobie serwisów streamingowych i smartfonów zastanawiamy się jak zmienił się sposób słuchania muzyki i co czeka nas w przyszłości. Czy Spotify i YouTube na dobre wyprą muzykę z tradycyjnych nośników, czy może czeka nas renesans czarnej płyty? Czy DAC i flac to skróty tylko dla entuzjastów, a przeciętny słuchacz zadowoli się muzyką z telefonu?
Muzyka i prawo – czyli jak legalnie tworzyć i wykorzystywać muzykę w dobie gospodarki cyfrowej
Nie jesteś pewien jak skonstruować odpowiednią umowę z wydawcą lub organizatorem koncertu? Chciałbyś dowiedzieć się jakie prawa ma autor utworu? Zastanawiałeś się czy remiksowanie piosenek to kradzież? Czy warto udostępniać utwory na licencji Creative Commons? Jak wykorzystywać i słuchać muzykę, aby nie łamać prawa?
Na te i wszystkie inne pytania postarają się odpowiedzieć najwięksi fachowcy zajmujący się prawem w działalności muzycznej.
Czy na pieniądzach da się zagrać? Sponsorowanie festiwali muzycznych jako narzędzie marketingowe.
Festiwale muzyczne to od kilku lat bardzo prężnie rozwijająca się odnoga przemysłu muzyczno-eventowego w Polsce. Korzystają na tym słuchacze, artyści, miasta goszczące imprezy, ale i sponsorzy. Jest to świetna okazja do wypromowania się, także dla firm na co dzień raczej nie kojarzonych z muzyką i dobrą zabawą. Podczas panelu zwrócimy uwagę na te właśnie, nietypowe przykłady współpracy firm z festiwalem muzycznym- czy wakacyjna impreza to dobra okazja dla promowania banku? Czy da się zarobić na samodzielnym organizowaniu wielkiego festiwalu? Co takiego jest w festiwalach muzycznych, że sponsorzy tak chętnie otwierają kieszenie? Zaproszeni goście odpowiedzą na te i wiele innych nurtujących nas pytań.
Warsztaty z produkcji/obróbki dźwięku przy pomocy programu ProTools/Ableton
Obecna technologia daje nam niewyobrażalne możliwości. W dzisiejszych czasach można łatwo nagrać album wyłącznie przy pomocy komputera oraz wyobraźni. Jednak nadal dla wielu osób tajemnicą jest jak obrobić dźwięk, tak aby z surowego nagrania otrzymać album gotowy do wydania. Podczas warsztatów odbędzie się szkolenie z programów do produkcji, oraz możliwość zapytania prowadzących o wszelkie wątpliwości dotyczące tego tematu.
Rola producenta i realizatora dźwięku w twórczości artysty
Profesjonalna wytwórnia muzyczna, doświadczony realizator dźwięku. Jak mogą wpływać na brzmienie artysty i przekaz utworu? czy powinni to robić? Podczas panelu postaramy się odkryć znaczenie produkcji muzycznej w końcowym wyniku pracy artysty.
Zamiłowanie do kiczu jako środek ekspresji w muzyce
Fenomen artystów mieszających to, co dla wielu wydaje się zbyt krzykliwe, wulgarne czy tandetne z prześmiewczym opisem rzeczywistości nie przestaje intrygować. Kicz, choć jest trudną formą wyrażania siebie, wciąż zyskuje na popularności. W czym tkwi sekret tego trendu? Podczas panelu spróbujemy dotrzeć do źródeł tego zjawiska w muzyce.
Młode zespoły – czyli jak zaistnieć na scenie muzycznej w dobie internetu
XXI wiek to era zmian w odbiorze twórczości muzycznej. Walka z cyber-piractwem i umowy reklamowe na portalach społecznościowych nasuwają pytanie, czy w dzisiejszych czasach sprzedaż płyt kompaktowych to nadal wyznacznik sukcesu. Podczas panelu postaramy się odkryć, na ile wybicie się spośród innych to genialnie zaplanowane marketingowe rzemieślnictwo, a na ile łut szczęścia i co tak naprawdę pomaga młodym zespołom w walce o kawałek ziemi na rynku muzycznym.