Koncert “Defibrillator”
[Sebastian Smolyn / Artur Smolyn / Maxime Hänsenberger] (PL/CH) 
& Special Guest: Jerzy Mazzoll
Wt. 03.06.2014, g. 20:30



Na początku czerwca na naszej scenie wystąpi polsko-szwajcarskie trio ‘Defibrillator’. Grający na elektronicznym puzonie Sebastian Smolyn i posługujący się elektroniką jego brat Artur na swoje artystycznej ścieżce wybrali kierunek muzyki improwizowanej. Ich brzmienie silnie zakotwiczone jest w estetykach free jazzu, nowej muzyki wspolczesnej, grindcore czy noise.
∆ Defibrillator [Sebastian Smolyn / Artur Smolyn / Maxime Hänsenberger] 
& Special Guest: Jerzy Mazzoll 

∆ Wt. 03.06.2014, g. 20:30

∆ Bilety: 20 PLN [online / przy barze / przed koncertem ‘na bramce’]

Sebastian Smolyn – e-trombone
Artur Smolyn – electronics
Maxime Hänsenberger – drums
Jerzy Mazzoll – bass clarinet
Ich osobiste doświadczenia złożyły się na matrycę dla takiej muzyki, która rządzi się swoimi własnymi prawami i używa wszystkich możliwych środków, by osiągnąć swój cel. Nie ma dla nich stylistyk awangardy, których by nie eksplorowali.
Bracia Smolyn maja na swym koncie współpracę z takimi muzykami jak: Peter Brötzmann, Oliver Steidle, Daniel Buess, Julian Sartorius, Olaf Rupp, Laurie Anderson.
∆ Jerzy Mazzoll 
Wirtuoz klarnetu basowego sięgający głęboko do tradycji polskich improwizatorów i twórców muzyki współczesnej połowy XX w. Był jednym z inicjatorów tzw. rewolucji yassowej w polskim jazzie, odciął się jednak od tego nurtu tworząc ideę Arhythmic Perfection i zajął się europejskim aspektem improwizacji w sztuce. 
Na początku lat 90tych spotkał Dereka Baileya i na jego osobiste zaproszenie wyjechał do Londynu na legendarny już festiwal Company Weeks. Producentem jego pierwszej płyty Perplex był Tony Oxley. Mazzoll współpracował także z orkiestrą Django Batesa i kwartetem Petera Brötzmanna. W czasie tej praktyki spotkał Petera Kowalda i Olgę Szwajgier i poprowadził z nimi warsztaty, które miały wpływ na całe pokolenie muzyków. 
Tworzy festiwal Art Depot zajmujący się naturą improwizacji w różnych kulturach. Wydał 12 płyt, które zmieniły oblicze polskiej muzyki improwizowanej. Lata 2012 i 2013 są czasem jego powrotu na rynek wydawniczy, na którym ukazały się kolejno jego płyty: Minimalover, Jeden dźwięk i Pan Bóg oraz oczekiwana Responsio Mortifera.