Koncert “James Blackshaw” [GB] 
(Jedyny Koncert w Polsce) 
Wt. 23.09.2014, g. 20:30

Niezwykły wizjoner, kompozytor i gitarzysta. Opanował niemalże do perfekcji grę na gitarze dwunastostrunowej. Z wdziękiem porusza się w swojej muzyce miedzy złożonymi schematami, motywami i harmoniami. Słychać w jego muzyce inspiracje amerykańskiej tradycji folkowej, dynamiki post-rockowej, i tez współczesnej klasyki. Członek legendarnej formacji Current 93, kolaborował z ‘Hauschka’, ‘Yann Tiersen’ i ‘Jozef van Wissem’, a w Polsce ostatnio grał w ramach trasy zespołu Swans jako support. Jest nam niezmiernie milo, ze możemy naszych gości zaprosić na ten magiczny wieczór z James Blackshaw!
∆ James Blackshaw [GB]

∆ Wt. 23.09.2014, g. 20:30

∆ Bilety: 25 PLN [online / przy barze / przed koncertem ‘na bramce’]

James Blackshaw – 12-string guitar



∆ James Blackshaw
Jego muzyka hipnotyzuje dronami, repetycją wzorów i melodii, które tworzą 
inteligentną i naładowaną emocjami muzykę. Na ostatnich albumach Blackshaw wprowadził kolejne instrumenty, w tym pianino. Magazyn ‘Rolling Stone‘ pisał o artyście: „jeden z najlepszych i najbardziej oryginalnych 
instrumentalistów nowej muzyki akustycznej”.
Wydawał w Celebrate Psi Phenomenon, Static, Digitalis Industries, Important Records, Tompkins Square, i Young God Records.
W październiku 2013 został zaproszony do współpracy przez kompozytora muzyki filmowej Yann Tiersen (Amelia, Good Bye, Lenin!). Powstała ścieżka dźwiękową do piątego odcinka Fantomas, klasycznego filmu niemego z początku XX w reżyserii Louisa Feuillade.
Najnowszy solowy album Jamesa ‘Love is the Plan, the Plan is Death’ został wydany przez Important Records w 2012. Napisany w czasach wielkiego niepokoju emocjonalnego, jest piękny i słodko-gorzki. Zawiera sześć oryginalnych kawałków, których tytuły pochodzą od opowiadań wielkiego autora science fiction Jamesa Tiptree Jr AKA Alice B. Sheldon. 
Latem ubiegłego roku ukazała się płyta The Watchers, wspólne nagranie z ukraińskim pianistą Lubomyrem Melnyk.
“… A veritable solo symphony that’s as schooled in uncommon beauty as it is in complex 20th century composition… Blackshaw writes high drama into instrumental music with subtlety and charm, speaking on sentiments and stories without requiring a single lyric… Blackshaw seems fully settled, engaging his pieces and ideas with the unflinching belief of Tony Conrad in 1964 or Steve Reich in 1965…” – Grayson Currin, Pitchforkmedia.com
“…his first Young God album, ‘The Glass Bead Game’, continues Blackshaw’s hot streak that has stretched for four or five years now. This one has five longish to epic tracks, two of which feature Blackshaw on piano, a development of the work he initiated on “Litany Of Echoes”….The sound this time is a little fuller, a little more orchestrated, a little further away from the folk/Takoma school tag he was first saddled with, but his grace-filled compositional style remains more or less consistent…gorgeous, pensive…an extraordinary album” – John Mulvey / Uncut Magazine
“…strong influences from outside the precincts of folk music: minimalist composers like Steve Reich and Terry Riley, and some of their precursors, like Erik Satie… [Blackshaw] fingerpicks his 12-string Guild with an immersive focus befitting such heady allusions… a stark and ancient feeling, like something handed down through the ages….” – NY Times”…one of the best and most original instrumentalists in the new, acoustic renaissance.” – Rolling Stone
“There’s an indecent ease to James Blackshaw’s guitar playing. His fingerpicking mantras are as melodic as a music box, gliding through dizzying tempos like clockwork… Such is the silky control he exherts over his instrument, Blackshaw often sounds more like a court harpist than a backwoods strummer.” – Derek Walmsey, The Wire
“The most gem-like overlooked album this year is neither hairy nor scary; rubber-necking into the great unknown isn’t high in its priorities. But it is preternaturally beautiful. O True Believers by 24-year-old guitarist James Blackshaw features 10 fingers and 12 strings and, frankly, urinates all over whatever will be the Mercury Prize’s token folk nominee next year. Blackshaw is British, but virtually no one has heard of him outside the US folk underground; he deserves ticker-tape parades. His style derives from the Takoma school founded by John Fahey, but that is all detail. Blackshaw’s got it all: skills to hyperventilate for, and instinctual loveliness in spades.” – 
Kitty Empire, The Observer
∆ Wywiad z James’em Blackshaw:
∆ Zobacz teledysk ‘Love Is The Plan, The Plan Is Death’ Live Session:
∆ Zobacz teledysk do piosenki ‘We Who Stole The Dream’:
∆ Kup płyty James’a Blackshaw: 
∆ Stream James Blackshaw ‘Fantômas’ 
∆ Posłuchaj ‘Her Smoke Rose Up Forever’:
∆ Posłuchaj ‘Haftorang’ z Lubomyr’em: